Reggeliből vacsora
2018. január 04. írta: L.T.E.

Reggeliből vacsora

Na nehogy azt gondoljátok, hogy máris a dolgok annyira könnyebbik végét fogtam meg, hogy a reggeli maradékunkból kreáltam valami vacsorát! :)

Szimplán arról van szó, hogy a recept, amellyel indít a könyv egy reggelinek titulált dolog. Krumplis-szalonnás-tojásos REGGELI készült ma nálunk VACSORÁRA.
Hogy miért vacsi? Az okok nagyon prózaiak. Egyrészt hétköznap lévén a férjem dolgozik. Igaz, mi a kisfiammal reggelizhettünk volna ezt... Na de milyen dolog lett volna a családfőt kihagyni egy ilyen férfias fogásból?! Másrészt elég nehéz éjszakája volt Bercinek, így késő keltünk. Inkább illett be az első étkezésünk tízórainak, mintsem reggelinek. Így pedig nem szerettem volna túl tartalmas, nehéz étellel indítani a napot.

26543891_1761902460495217_355571165_o.jpg

Napközben ismerkedtem a recepttel, érlelgettem az alkotóelemeket és fejben már nagyon készültem rá, hogy végre nekiláthassak elkészíteni.
Ami már az első pillanatban nagyon szimpatikus volt, hogy minden beszerezhető a helyi kisboltban - ha hirtelen össze kell dobnod valamit és kb. semmi nincs otthon, akkor is gyorsan menthető a helyzet. Valljuk be, kisgyermekeseknél, munkamániásoknál, egyetemistáknál ez nem is olyan ritka jelenség :) Ráadásul nincs évszakhoz sem kötve. Oké, oké, újhagymát lehet, hogy most télen nem kapsz, vagy nem akarod megvenni a tálcás, előre csomagoltat - ahogy én is jártam. De minden más adott hozzá télen-nyáron.

Este 6. Végre hazaért a férjem, nekiláthatok annak a feladatnak, amire egész nap vártam. Főzhetek. Elindíthatom a kihívásomat. Nem, nem vártam friss, meleg vacsorával a Kedvesemet! :) Ha egész nap rajtad csüng egy kis Mazsola, akkor nehéz aprítani, forró vízzel bánni és társai.

Ja, forró víz! Zé szerint a krumplikockákat mikróban főzzük meg... Mondjuk tuti megúszós! :) Én azért maradtam a jól bevált sós víznél. 
Míg főtt a krumpli felaprítottam a többi összetevőt és már kezdődhetett is a vacsora megalkotása. 
A recept nem volt bonyolult, érthetően fogalmaz mindenhol a szerző. Vagy mégsem?! A krumpli részénél ha nem is elakadtam, de utólag rájöttünk, hogy érdemesebb lett volna rendesen lepirítani a krumplit is mielőtt rákerül a tojás, nemcsak összeforgatni a többi, már serpenyőben figyelő dologgal.

Végeredményben az étek elkészült. Két személyre (ahogy a könyv is írja) éppen elég volt. Na jó az embernél azért az elmaradhatatlan kenyér befigyelt. Reggelire elég lett volna :) 
Azt hiszem alapreceptnek egyáltalán nem utolsó, amit mindenki igényeire, aktuális hangulatára tud formálni.

26692441_1761904797161650_1662347074_o.jpg

Megúszós? Hmm... Nem is tudom. Bár ment minden gyorsan, összességében mégis eltelt nagyjából 45 perc a krumplipucolástól a tálalásig. Tudom, miért nem mikróztam azt a nyavalyás burgonyát! :) Mondjuk az árát nézve mindenképpen jól jártunk. Két személy, tartalmas, jól lakós, változatos, több összetevős meleg ennivaló kb 550 forintból az azért elég korrekt. Ráadásul mosatlan szinte nem is volt.

Szóval igen, összességében az első nap eredménye egy eléggé megúszós és tuti ütős kaja lett!

26653396_1761904900494973_1405394715_o.jpg 

u.i.: Azért készült egy 'B' verzió, biztos, ami tuti...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esztelemozsia.blog.hu/api/trackback/id/tr4213550029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

József Tanyik 2018.01.04. 21:02:32

Gratulálok! Egészségetekre a finom, reggeliből vacsorává "elő"lépett tartalmas étket!
U.i.: Bercinek mennyit adtatok belőle? Neki hogyan ízlett? Hogyan minősítette Anya ezen főztjét?
süti beállítások módosítása